Една от честите критики към електромобилите е, че са скъпи са ремонт, ако нещо се счупи. И досега статистиката наистина показва, че те по-скъпи спрямо другите задвижвания и в повечето случаи имат по-сериозни проблеми.
Но все пак има и добри новини. Като всяка нова технология и EV се развиват много бързо и съответно поевтиняват, съобщава InsideEVs. Тенденцията за това е трайна, като нов анализ на Mitchell проверява какви са средните нива на сериозност на повредите при различните автомобили и съответно колко струва поправянето им.
Най-добре се представят колите с ДВГ, когато гледаме цените за ремонти. Когато разглеждаме сериозността на повредите, то тогава ДВГ, Plug-in хибриди и EV имат доста близки резултати, казва Mitchell.
За миналата година един ремонт на EV в САЩ е струвал средно 6236 долара. Това е спад с 3%. Plug-in хибридите са малко по-евтини – 5583 долара средно за ремонт. Най-евтини са колите с ДВГ – 5066 долара средна стойност на ремонта. Използвани са данни, подавани към застрахователите за обезщетения.
Когато обаче гледаме само по-новите модели коли с ДВГ, то тогава и тяхната средна стойност на ремонт скача до 6127 долара. С други думи, поправката на актуален модел EV и ДВГ е почти еднаква, а голямата разлика идва от по-старите и по-евтини модели.
Увеличава се и процентът на автомобили, които биват обявявани за тотална щета. Причината – колите стават все по-сложни и ремонтите често не са икономически обосновани. Само за EV, 10,2% от заявките към застрахователите са били обявени за тотална щета. Най-скъпият компонент остава батерията и ако тя поевтинее, това значително ще промени позициите в статистиката.